START A PETITION 25,136,189 members: the world's largest community for good
START A PETITION
x

Hagel, Republicans and the Farce of Beltway Journalism


US Politics & Gov't  (tags: americans, cabinet positions, congress, dishonesty, ethics, Govtfearmongering, housing, lies, mccain, media, obama, politics, presidential nominations, propaganda, republicans )

Kit
- 679 days ago - readersupportednews.org
But as confirmation battles like the ugly one surrounding Chuck Hagel to become the next Secretary of Defense continue to boil, the press keeps giving Republicans all kinds of cover.



Select names from your address book   |   Help
   

We hate spam. We do not sell or share the email addresses you provide.

Comments

Kit B. (276)
Saturday January 12, 2013, 1:04 pm
Obama nominated Chuck Hagel as the Secretary of Defense last week. (photo: AP)


As Republican objections to President Obama's Cabinet picks continue to pile up in the new year, we're watching a strange collision of two favorite media trends inside the Beltway, both of which bolster Republicans.

The first is that Obama hasn't done enough to change the tone in Washington, D.C.; that he hasn't torn down the capitol's stark partisan divide. The second is that, the radical obstructionism Obama faces while trying to change the tone is no big deal. That the monumental obstacles Republicans construct, like opposing Obama's Cabinet picks, represents politics as usual and everybody does it.

It's not and they don't.

But as confirmation battles like the ugly one surrounding Chuck Hagel to become the next Secretary of Defense continue to boil, the press keeps giving Republicans all kinds of cover.

In fact, the Hagel story, in which Obama made an effort to change the tone in Washington, D.C. by including a Republican in his Cabinet, only to have the goodwill gesture trampled by Republicans, perfectly captures the skewed way the news media depict modern day politics. And the way journalists who beseech Obama to change the tone give him no credit when he tries.

Instead, we're told Obama is courting controversy, he's picking a fight, because he's doing what newly elected presidents have done for centuries in this country, he's selecting respected, well-qualified individuals whom he trusts to serve in his Cabinet. Writing for Bloomberg, Francis Wilkinson suggested that by nominating a Republican, Obama had intensified the Beltway's "polarization."

If this seems unusual, that's because it is. What's also unusual is that the Beltway press mostly refuses to acknowledge the strange obstructionist ways being adopted by the GOP as these dogged cabinet fights continue to roll out.

As New York's Jonathan Chait noted this week:

The basic assumption is no longer that the president needs only to appoint people who are broadly qualified and not wildly more radical than himself. It's that the cabinet represents a kind of middle ground between the president and the opposing party.

Chait's right. Republicans and their extended right-media attack machine led by Bill Kristol have successfully changed the rules for Cabinet nominees. And the Beltway press has let it happen without an ounce of pushback and, more importantly, without informing news consumers that a radical shift has taken place.

The unprecedented campaign to derail Obama's nominees (and derail people who haven't even been nominated yet) represents an unheard of political strategy in modern American politics. But the press insists on treating it as commonplace. The press for years now has insisted on providing no framework with regards to the radical obstructionism that now defines the GOP.

And so what's the downside for the Republican's strategy of attack, attack and attack? There is none. We've reached the point where if a handful of Republican senators go on the record objecting to a nominee, the way some have done with Hagel, the Beltway press will spend days, if not weeks, churning out stories about his "major fight" brewing to win confirmation, even though, in the case of Hagel, most of the articles quote the same handful of Hagel critics. (Not a single Democratic senator has come out against him.)

Republicans chalk that up media coverage as a victory, seeing the Obama White House as using up political capital and being dragged into "grinding personnel" fights, as Politico described it, to accomplish what used to be an almost friction-free process, appointing the Cabinet.

That's not to say previous nominees haven't received 'No' votes. When President George W. Bush nominated Condoleezza Rice to be Secretary of State after her close association with selling and planning the Iraq War, news coverage noted that some Democrats would vote against her. But the press never took seriously the idea that her confirmation would be denied; that there was a major battle brewing.

Conservative columnist Charles Krauthammer reiterated that point during Rice's relatively easy confirmation: "In this country, it is customary to allow the president to choose his own Cabinet so long as the nominee is minimally qualified."

But as Chait notes, that tradition has now be turned on its head with Republicans (and conservative pundits) insisting the party out of power -the party that just lost the election--must be given considerable say in the president's Cabinet picks.

Meanwhile, the news media remain mostly silent about the bizarre turn-about that's unfolding.

Here is a perfect example, from a January 6, Associated Press dispatch [emphasis added]:

Hagel is the second straight Obama favorite for a top national security post to face criticism from Capitol Hill even before being nominated. [Susan] Rice withdrew her name from consideration for secretary of state amid charges from GOP senators that she misled the public in her initial accounting of the attacks on Americans at a diplomatic post in Benghazi, Libya.

That is accurate, but what's entirely missing? The simple fact that it's unprecedented for parties out of power to mount campaigns to try to block national security cabinet nominees even before they're nominated.

That key fact, the AP leaves out.

Meanwhile, most of the Beltway pundits who have chastised Obama for failing to "change the tone" in Washington have suddenly gone quiet in the wake of Obama's gesture to try to change the tone in Washington.

Following Obama's re-election, National Journal's Ron Fournier, who's written extensively about the need for bipartisan compromise, urged Obama to "reach out to Republicans with concrete and symbolic gestures." You mean like nominating a Republican to be his Secretary of Defense? Apparently not. Fournier this week belittled the Hagel move.

Meanwhile, the day after Obama nominated a Republican, Vietnam Veteran from Nebraska who scored a lifetime rating of 85 from the American Conservative Union, the Wall Street Journal's Gerald Seib wrote a column lamenting the failure of politicians like Obama to work across the aisle in a bipartisan manner. Seib made no mention of Obama's across-the-aisle pick of Hagel.

So yes, the message from Beltway media elites has been quite clear for years: Obama needs to be more bipartisan. He needs to make a bold gesture to break the grip of Washington D.C., gridlock. But when Obama tried to do that this week and the gesture was slapped down by obstructionist Republicans, the press gave the president not credit and pretended the GOP's cabinet blowback was routine.

Obama just can't win with that crowd.

***See links within body of article at VISIT SITE***

By Eric Boehlert, Media Matters for America | Reader Supported News |
 

JL A. (272)
Saturday January 12, 2013, 1:36 pm
Who owns the Beltway Press? Murdoch owns some--who else has this as their agenda to undermine even minimal journalistic standards?
 

Jae A. (322)
Saturday January 12, 2013, 1:57 pm
Hummm.....Real cliff hanger there J.L.A. :-)......

"Obama just can't win with that crowd. "...ya think ?! I rather thought that was apparent the first he was on the job as President...and every day sense has proven that to be the case ...at least to myself .
 

JL A. (272)
Saturday January 12, 2013, 2:04 pm
You cannot currently send a star to Jae because you have done so within the last week.
 

JL A. (272)
Saturday January 12, 2013, 2:24 pm
From Wikipedia:
News dailies

The Washington Post
The Washington Times
Express
The Washington Examiner
Roll Call
The Hill
Stars and Stripes


Weeklies and specialty newspapers

Congressional Quarterly
El Tiempo Latino
El Imparcial Newspaper
El Pregonero
Washington Hispanic
Washington City Paper
DC Spotlight Newspaper
DC Agenda, LGBT issues, restart of The Washington Blade
Washington Informer
The Washington Afro American
Washington Jewish Week
The Washington Sun
The Washington Diplomat
Street Sense, biweekly focusing on homelessness
Waterline
Young D.C., monthly tabloid
dcTechSource.com, covering the business of technology in the DC area [1]

Community papers

The Current Newspapers, Capitol Hill, Dupont Circle, Foggy Bottom, Georgetown, Chevy Chase and Upper Northwest
Voice of the Hill, Capitol Hill
In-Towner, Dupont Circle, Logan Circle and Adams Morgan
Hill Rag, Capitol Hill
East of the River, Anacostia
D.C. North, Northeast Washington
The Southwester, Southwest Washington
The Washington Post
The Georgetown Dish

College newspapers

GW Hatchet, The George Washington University
The Hilltop, Howard University
The Hoya, Georgetown University
The Georgetown Voice, Georgetown University weekly
The Eagle, American University
The Tower, Catholic University of America

Magazines

Washingtonian Magazine, monthly
National Journal, weekly
Metro Weekly, LGBT weekly
Governing Magazine, Congressional quarterly monthly

The Washington Times is a daily broadsheet newspaper published in Washington, D.C., the capital of the United States. It was founded in 1982 by Unification Church founder Sun Myung Moon, and until 2010 was owned by News World Communications, an international media conglomerate associated with the church.
...The political views of The Washington Times are often described as conservative.[47][48][49] The Washington Post reported: "the Times was established by Moon to combat communism and be a conservative alternative to what he perceived as the liberal bias of The Washington Post."[5]

The Washington Examiner is a free daily newspaper published in Springfield, Virginia, and distributed in the Washington, D.C. metropolitan area. The newspaper was formerly distributed only in the suburbs of Washington, under the titles of Montgomery Journal, Prince George's Journal, and Northern Virginia Journal. The Examiner is owned by Denver billionaire Philip Anschutz,[2] who purchased their parent company, Journal Newspapers Inc., in October 2004. On February 1, 2005, the paper's name changed to the Washington Examiner, and it adopted a logo and format similar to that of another newspaper owned by Anschutz, the San Francisco Examiner.[3] The Examiner's parent company, Clarity Media Group, also owns the opinion magazine The Weekly Standard.[4]
...When Anschutz started the Examiner in its current format, he envisioned creating a conservative competitor to The Washington Post. According to Politico, "When it came to the editorial page, Anschutz’s instructions were explicit — he 'wanted nothing but conservative columns and conservative op-ed writers,' said one former employee." The Examiner's conservative writers include Byron York (National Review), Michael Barone (American Enterprise Institute, Fox News), and David Freddoso (National Review, author of The Case Against Barack Obama).[9]

The Washington Post (WP) is an American daily newspaper. It is the most widely circulated newspaper published in Washington, D.C., and oldest extant in the area, founded in 1877.

Located in the capital city of the United States, the newspaper has a particular emphasis on national politics. Daily editions are printed for the District of Columbia, Maryland and Virginia. The newspaper is published as a broadsheet, with photographs printed both in color and in black and white. In 2008, Marcus Brauchli replaced long-time executive editor Leonard Downie, Jr., serving publisher Katharine Weymouth.[3] In November 2012, Weymouth announced that Boston Globe editor Martin Baron would take over Brauchli's position on January 2, 2013.[4][5]
...The newspaper is owned by The Washington Post Company, an education and media company that also owns Kaplan, Inc., and many media ventures besides The Post.
...The newspaper is part of The Washington Post Company, a diversified education and media company that also owns educational services provider Kaplan, Inc., Post-Newsweek Stations, Cable One, the online magazine Slate, The Gazette and Southern Maryland Newspapers, and The Herald, a daily paper in Everett, Washington. The company also distributes the free daily Express newspaper in the D.C. area and runs its own syndication service for its columnists and cartoonists, The Washington Post Writers Group.[17] In 2011, the company ranked No 470 on the Fortune 500 annual list of America's largest corporations. It dropped off the list in 2012.[18][19]
...In 1992, the PBS investigative news program Frontline suggested that The Post had moved to the right in response to its smaller, more conservative rival The Washington Times, which is owned by News World Communications, an international media conglomerate owned by the Unification Church which also owns newspapers in South Korea, Japan, and South America. The program quoted Paul Weyrich, one of the founders of the conservative activist organization the Moral Majority, as saying "The Washington Post became very arrogant and they just decided that they would determine what was news and what wasn't news and they wouldn't cover a lot of things that went on. And The Washington Times has forced The Post to cover a lot of things that they wouldn't cover if the Times wasn't in existence."[41] In 2008, Thomas F. Roeser of the Chicago Daily Observer also mentioned competition from the Washington Times as a factor moving The Post to the right.[42]

On March 26, 2007, Chris Matthews said on his television program, "Well, The Washington Post is not the liberal newspaper it was, Congressman, let me tell you. I have been reading it for years and it is a neocon newspaper".[43] It has regularly published an ideological mixture of op-ed columnists, some of them left-leaning (including E.J. Dionne, Ezra Klein, Greg Sargent, and Eugene Robinson), and some on the right (including George Will, Marc Thiessen, Robert Kagan, Robert Samuelson, Michael Gerson and Charles Krauthammer).

In November 2007, the newspaper was criticized by independent journalist Robert Parry for reporting on anti-Obama chain e-mails without sufficiently emphasizing to its readers the false nature of the anonymous claims.[44] In 2009, Parry criticized the newspaper for its allegedly unfair reporting on liberal politicians, including Vice President Al Gore and President Barack Obama.[45]

In a November 16, 2008, column, The Washington Post ombudsman Deborah Howell stated: "I'll bet that most Post journalists voted for Obama. I did. There are centrists at The Post as well. But the conservatives I know here feel so outnumbered that they don't even want to be quoted by name in a memo".[46] Responding to criticism of the newspaper's coverage during the run-up to the 2008 presidential election, Howell wrote: "The opinion pages have strong conservative voices; the editorial board includes centrists and conservatives; and there were editorials critical of Obama. Yet opinion was still weighted toward Obama. It's not hard to see why conservatives feel disrespected".[46]

Express is a free daily newspaper distributed in the Washington, D.C. metropolitan area. It is in a tabloid format and is printed every weekday and distributed at Washington Metro stations and other locations throughout the Washington metropolitan area. It is owned and printed by The Washington Post Company, but few of the hard news stories are written by Washington Post staff. Many stories and pictures come from the Associated Press, the Christian Science Monitor, Getty Images and other wire sources. The features and entertainment part of the paper uses a number of reporters and boasts its own Web site, "Express Night Out". The newspaper is financed solely by advertising. Express debuted August 5, 2003.

Express does not have an opinion section or letters to the editor, and has traditionally never taken a political stance, unlike other newspapers in the local market, including The Washington Post, The Washington Times, The Washington Examiner and Politico, each of which have an opinion section.

Roll Call is a newspaper published in Washington, D.C., United States, from Monday to Thursday when the United States Congress is in session and on Mondays only during recess. Roll Call reports news of legislative and political maneuverings on Capitol Hill, as well as political coverage of congressional elections across the country. In addition to breaking news, the paper features analysts such as Morton M. Kondracke, Stuart Rothenberg and Norman Ornstein. RollCall.com, the online version of the newspaper, features breaking news stories and daily e-mail alerts and award winning photojournalism. Scott Montgomery currently serves as editor-in-chief.

Founded in 1955 by Sid Yudain, a former press secretary to Congressman Al Morano (R-Conn.), Roll Call is the flagship publication of the CQ Roll Call, which also operates: Congressional Quarterly (CQ), a publisher of print and online daily and weekly news about Congress and politics. Roll Call merged with CQ in 2009 after the latter company was purchased by The Economist Group,[2] Roll Call's parent company. Other members of The Economist Group include The Economist, European Voice and Capitol Advantage.

Every issue, 11,500 copies of Roll Call are delivered to Congress and 400 copies are delivered to the White House free of charge. The publication's motto is "The Newspaper of Capitol Hill Since 1955."

The Hill, a subsidiary of News Communications Inc., is a newspaper published in Washington, D.C. since 1994.[2][3][4]

Its first editor was Martin Tolchin, a veteran correspondent in the Washington bureau of The New York Times.[4]

It is written for and about the U.S. Congress, with a special focus on business and lobbying, political campaigns and other events on Capitol Hill. The newspaper features investigative reporting, profiles of lawmakers and aides, features describing the sociology and politics of the Hill, book and restaurant reviews and a weekly column about the Capitol Hill neighborhoods.[3]

Since 2003, The Hill's editor in chief has been Hugo Gurdon,[3] previously a reporter and editor at The Daily Telegraph (London) and the National Post (Toronto). Gurdon turned The Hill from a weekly paper into a daily during congressional sessions.

The newspaper has the largest circulation of any Capitol Hill publication, above 21,000.[3] It has a free website and 11 blogs dedicated to specific political and policy issues: The Hill's Congress Blog, The Hill's Pundits Blog, The Hill's Briefing Room, The Hill's Twitter Room, Hillicon Valley, On The Money, E2Wire, Ballot Box, Healthwatch, The Hill's Floor Action Blog and DEFCON Hill. Hillicon Valley is a policy blog about technology, E2Wire focuses on energy and environment and On the Money is about finance.

Stars and Stripes is an American newspaper that reports on matters affecting the members of the United States Armed Forces. It operates from inside the Department of Defense, but is editorially separate from it, and its First Amendment protection is safeguarded by the United States Congress, to whom an independent ombudsman, who serves the readers' interests, regularly reports. As well as a website, Stars and Stripes publishes four daily print editions for the military service members serving overseas; these European, Mideast, Japan, and Korea editions are also available as free downloads in electronic format, and there are also seven digital editions.[1] The newspaper has its headquarters in Washington, DC.[2]

Stars and Stripes is a non-appropriated fund (NAF) organization, only partially subsidized by the Department of Defense. A large portion of its operating costs is earned through the sale of advertising and subscriptions. Unique among the many military publications, Stars and Stripes operates as a First Amendment newspaper and is part of the newly formed Defense Media Activity. The other entities encompassed by the Defense Media Activity (the Pentagon Channel and Armed Forces Radio and Television Service, for example), are command publications of the Department of Defense; only Stars and Stripes maintains complete editorial independence.

Congressional Quarterly, Inc., or CQ, is part of a privately owned publishing company called CQ Roll Call that produces a number of publications reporting primarily on the United States Congress. CQ was acquired by the Economist Group and combined with Roll Call to form CQ Roll Call in 2009. As of 2009, CQ ceased to exist as a separate entity.
Until 2009, CQ was owned by the Times Publishing Company of St. Petersburg, Fla., publisher of the Tampa Bay Times (formerly the St. Petersburg Times) and other publications. The Times Publishing Company is in turn owned by the Poynter Institute, a school for journalists founded by Nelson Poynter. The Economist Group acquired CQ; the terms of the deal were not disclosed.[3]

The Washington City Paper is a U.S. alternative weekly newspaper serving the Washington, D.C., metropolitan area.

It was started in 1981 by Russ Smith and Alan Hirsch, the owners of the Baltimore City Paper. For its first year it was called 1981. The name was changed to City Paper in January 1982 and in December 1982 Smith and Hirsch sold 80% of it to Chicago Reader, Inc.[2] In 1988, Chicago Reader, Inc. acquired the remaining 20% interest. In July 2007 both the Washington City Paper and the Chicago Reader were sold to the Tampa-based Creative Loafing chain. The former Chicago Reader Inc., now named Quarterfold, still owns the building that houses Washington City Paper as well as minority stakes in other alternative newsweeklies.[3]

In 2012, Creative Loafing Atlanta and the Washington City Paper were sold to SouthComm.[4]

The City Paper is distributed on Thursdays; its average circulation in 2006 was 85,588. The paper's editorial mix is focused exclusively on local news and arts.

Michael Schaffer was named editor in April, 2010,[5] two months after Erik Wemple resigned to run the new local startup TBD. Amy Austin, the longtime general manager, was promoted to publisher in 2003.

The owner of the Washington Redskins Daniel Snyder filed a lawsuit against the City Paper for a cover story that portrayed him in a negative light.[6][7]

The Washington Sun is a weekly local newspaper based in Washington, D.C.. It is one of the oldest minority-owned newspapers in the United States, with a distribution and subscription readership of 55,000[citation needed].

Founded in the mid-1960s, The Washington Sun was purchased by Joseph C. Cooke in 1968. Cooke became both editor and publisher. Under his editorship the paper sought to put a positive light on local and national developments affecting the African American community while declining to run cigarette and alcohol advertising. Following his death in 2008, ownership of the paper passed to his family.[1]

The Washington Diplomat is an independent monthly newspaper established in 1994 as the flagship publication of the diplomatic community in Washington, D.C.
The Washington Diplomat Type Independent Monthly newspaper
Headquarters P.O. Box 1345 Silver Spring, MD 20915-1345
Official website [1] www.washdiplomat.com

With an audited readership of more than 120,000, The Washington Diplomat is distributed to all foreign embassies in the nation’s capital, the United Nations in New York, the World Bank, IMF, IDB, the State Department, Capitol Hill, White House, Pentagon, Fortune 500 companies, federal agencies and more than 600 locations in Washington, D.C., Virginia, Maryland and New York.

The editorial covers "a world of news and perspective" and features one-on-one interviews with foreign ambassadors. It also contains articles examining international relations, politics, trade, U.S. foreign policy, diplomacy, law, media and other current topics.

Regular features include monthly “People of World Influence” and medical columns, profiles of governmental institutions, the United Nations and various other global organizations, dining and film reviews, as well as regular reports on topics such as education and finance. In addition, special sections are scheduled throughout the year, covering the latest developments in the medical, hotel/travel and automotive industries.

The Washingtonian is a monthly magazine distributed in the Washington, D.C. area since 1965. The magazine describes itself as "The Magazine Washington Lives By".[2] The magazine's core focuses are local feature journalism, guide book–style articles, real estate, and politics.

The Washingtonian is noted for its detailed coverage of area professionals, businesses, and places. Such rankings have included top physicians, top places to dine, and top neighborhoods. Each issue also features listings of the latest fine entertainment, fine arts, and museum exhibits. Classified listings of prestigious real estate, and illustrated coverage of society social events are included in each issue. Feature articles include frank exposés and in-depth profiles of local institutions, politicians, businessmen, academics, and philanthropists, suggestions for weekend getaway trips, and reality stories of local citizens enduring personal problems and tragedies which might also befall the readers.

Perhaps its most significant undertaking is its ranking of the Washington area's 80,000 lawyers. The lists have come out in 2011, 2007, 2004, 2001, 1998, and 1995. The Washingtonian's coverage is significant, and unique, in that it assigns a ranking position to the "Top 30" lawyers in the area.
Circulation

The Washingtonian is read each month by more than 400,000 people, who spend an average of 96 minutes with each issue and save each issue for an average of five months.[2] The Washingtonian has won five National Magazine Awards.[2]
Leadership

The current editor-in-chief is Garrett Graff.[3] In August, 2009 The Washingtonian announced that Graff would replace John A. Limpert as editor-in-chief. Limpert is currently editor-at-large.[3]

The Washingtonian is family-owned. The former CEO was Philip Merrill (1934–2006), who was succeeded as chairman by his wife, Eleanor; their daughter Catherine Merrill Williams is the president and publisher.[4]
----------------------------
The dailies certainly seem skewed to the right/GOP.......
 

Angelika R. (144)
Saturday January 12, 2013, 6:18 pm
ugh, no fun here tonight, C2 is messing up again, comments don't show :-//
 

JL A. (272)
Saturday January 12, 2013, 6:27 pm
You cannot currently send a star to Angelika because you have done so within the last week.
 

Angelika R. (144)
Saturday January 12, 2013, 6:28 pm
In short again: I disagree with what the author was pointing out-apart from the justified bashing the Beltway media-, that Obama made those two appointments as some goodwill or reach out gestures. I do believe that he would have chosen Hagel just the same if he were a democrat and Ms Rice I think withdrew on her own triggered by public critics because of her conflicting dirty energy investments rather than by GOP accusations re Benghasi.
 

Kit B. (276)
Saturday January 12, 2013, 6:36 pm

I doubt that Angelika many of us have investments that are bundled. We have to actually look at the quarterly reports to know what our retirement money or pension money is supporting and few do that. I think she had just reach a point where enough is enough. She became the scape goat for the republican ire over losing the election. I don't really have a problem with Hagel, I do with Brennan.
 

JL A. (272)
Saturday January 12, 2013, 7:36 pm
You cannot currently send a star to Kit because you have done so within the last week.
 

Abdessalam Diab (154)
Sunday January 13, 2013, 3:46 am
Noted. Very interesting debate. Thanks Kit.
 

Ros G. (86)
Sunday January 13, 2013, 3:48 am
Sorry Kit don't understand - what does Hagel have to do with you're investments and pensions. I thought he was nominated for Secretary of Defense (which is the warmachine). Are you saying that all your investments and pensions fund the war machine? Poor Rupert just lost his mother..it will be interesting in the months to come to see which family will ultimately win out - his US family or his Aussie family. We bags for America
 

Parsifal O. (100)
Sunday January 13, 2013, 3:54 am

Stephen Lendman on Hagel and Brennan Nominations
 

John Gregoire (259)
Sunday January 13, 2013, 6:05 am
This appears to be another attack by inuendo. Didn't y'all have enough of that in the elction?
 

pam w. (191)
Sunday January 13, 2013, 6:38 am
"In fact, the Hagel story, in which Obama made an effort to change the tone in Washington, D.C. by including a Republican in his Cabinet, only to have the goodwill gesture trampled by Republicans, perfectly captures the skewed way the news media depict modern day politics. And the way journalists who beseech Obama to change the tone give him no credit when he tries."

++++++++++++++++++ Well-expressed and very true! Resentful Republicans can't STAND it when the President does something right!
 

JL A. (272)
Sunday January 13, 2013, 7:55 am
You cannot currently send a star to pam because you have done so within the last week.
 

Past Member (0)
Sunday January 13, 2013, 12:23 pm
The republicans say, he's not a republican anymore. I take that to mean, he's anti MIC. He doesn't want to use Israel as the stick we poke at the middle east. Republicans LOVE their $800,000,000 a year military. They defend it over starving people. Both ARE our worse nightmare. :(
 

Winn Adams (199)
Sunday January 13, 2013, 1:06 pm
Noted
 

Past Member (0)
Sunday January 13, 2013, 1:12 pm
"As Republican objections to President Obama's Cabinet picks continue to pile up in the new year, we're watching a strange collision of two favorite media trends inside the Beltway, both of which bolster Republicans. "

We are witnessing the ongoing coup on america and its people's democratic republic by the Karl Rove led, Nazi, 4th reich. No joke. I just can't believe my eyes. The MIC loves them too. OUR military. How long will this last?
Reagan trashed OUR Fairness Doctrine. That started this control of the new, unfair, brainwashing machine. They were able to take over the minds of people that KNEW peace and prosperity and just forgot it. Crazy!!!
 

Mary Donnelly (47)
Sunday January 13, 2013, 1:44 pm
Thanks Kit and J.L. A.. Beaut post and comments.
 

Kit B. (276)
Sunday January 13, 2013, 2:23 pm

Nope Ros - that only a response to Angelika about Susan Rice's investments in Oil etc. Many people have investments in companies and don't realize how diversified those investments are.

I like the nomination of Hagel and I think he has the potential to do a good job in this position in Defense, so no John, this is not intended as an attack by innuendo.
 

James Maynard (67)
Sunday January 13, 2013, 3:29 pm
Hate to say I'm shocked at what passes for
journalism these days.
 

Ros G. (86)
Monday January 14, 2013, 10:58 pm
Thanks Kit for clarifying that - but you are right about diversification of those investments. I did see on SBS Australia news Obama/Hagel item at first I wondered if he would be best for that position but after seeing the extended version I thought he is probably a good choice. We have a real interest here at who gets the job because - if you go to war we follow blindly because of our Alliance.
 
Or, log in with your
Facebook account:
Please add your comment: (plain text only please. Allowable HTML: <a>)

Track Comments: Notify me with a personal message when other people comment on this story


Loading Noted By...Please Wait

 


butterfly credits on the news network

  • credits for vetting a newly submitted story
  • credits for vetting any other story
  • credits for leaving a comment
learn more

Most Active Today in US Politics & Gov't

Kit B.

Kit B.
Kit's contributions:
Stories noted recently: 0
Stories submitted: 3517
Front Page stories: 3420




 
Content and comments expressed here are the opinions of Care2 users and not necessarily that of Care2.com or its affiliates.